lørdag 5. februar 2011

VM uttaksløp på Lygna

Full klaff og seier på dagens VM-kvalifisering!! Helt rått løp av Zabel. Full gass i bakkene og kjempefart helt inn til mål! Dette var karrierens første seier med ski på beina for min del og det kom veldig beleilig. Er sånne løp som dette man drømmer om å få til, og man kan ikke ta det for gitt at man skal få det til så bra igjen. For bare en uke siden Zabel spøy i løypa og travet i bakkene… Dagens beste opplevelse kom på toppen av bakken før stadion. Yngve og jeg hadde kjørt en stund sammen og jeg kommanderte ”hjem” til Zabel. Han fant frem enda et gir og vi dro i fra, og dundret ned bakkene og inn mot mål.

Må takke Linn/ hundetrener/smøresjef/fysioterapeut/kokke for alt hun har gjort mens jeg har fokusert på egentrening og ligge høyt med beina den siste tiden. Ikke tvil om at dette er en løsning jeg trives med!Linn kjørte med Rasch i dag. De fikk en bra gjennomkjøring og endte på en grei 11. plass. Førsterunden var veldig bra, men som så mange andre var ikke runde to like rask. Men mye positivt å ta med seg videre.

Løpet i morgen er også kvalifisering til VM, men da med pulk. Zabel skal ut i ilden igjen, mens Linn skal kjøre med Trini. Zabel virker veldig fin i kroppen i dag. Fysioterapeuten har gått over ham uten å finne noen tegn til såre muskler eller stive ledd, så nå blir det spennende å se om han kan prestere to dager på rad.

Ingen kommentarer: