lørdag 23. oktober 2010

Drammen Grand Prix

Det ble gjevt på oppløpet i herrefinalen, utenfor bilde kom Per Olve og Odin en snutelengde foran oss til tross for at både jeg og Trini ga det vi hadde!
I dag var det tid for årets utgave av Drammen Grand Prix. Detter er et årlig løp med fellesstarter på travbanen i Drammen. Her har vi tidligere gjort det veldig bra med seier henholdsvis de to og tre siste årene. Dette var siste konkurranse her hjemme før vi drar til EM i Italia og vi ville gjerne ha med oss en god følelse nedover, men slik gikk det dessverre ikke.
Jeg og Trini var først ut av oss. Vi kom bra ut i starten i herrenes første kvalifiseringsheat og tok oss greit videre til finalen uten å brenne av for mye krutt.Verre gikk det med Linn og Zabel. I hennes heat startet blant annet de tre beste fra NM, men bare to kunne gå videre til finalen. Etter litt kluss kom de sist ut i starten. Det ble hold høy fart og de fant ikke veien gjennom det tette feltet . Linn ville ikke ta noen sjanser for å komme seg opp og de ble til slutt nr fire. Tiden til Linn var dog to sekunder bedre enn raskeste herre i kvalifiseringene og Zabel viste at han er i form når de først kunne tråkke på!
I herrefinalen ble det holdt høyere fart enn i kvalifiseringen. Jeg hadde beste startposisjon og tråkket på det jeg kunne i innersporet. Det til tross hadde jeg et samlet felt på bakhjulet hele veien. Det var kanskje ikke den beste taktikken å komme først ut på oppløpet, men jeg ville ikke risikere å bli innesperret. Vi holdt oss i front til det gjenstod noen meter. Da kom den gamle storsyklisten Per Olve Tobiasen og hans Odin opp på siden av oss etter å ha kjørt taktisk smart på bakhjulet mitt hele veien. Og de klarte å snike seg foran med en hundesnute!
Dette var første gang Trini ble slått på norsk jord, men det måtte vel komme en gang. Nå før avreise til EM passet det dårlig, men Trini løp veldig bra og det ble et gjevt løp med en fortjent vinner. Nå får vi to uker hvor vi skal trene godt å holde hundene skadefri før vi pakker bilen og gasser nedover mot Italia!

Ingen kommentarer: