søndag 10. oktober 2010

NM-barmark dag 2, "gullrush"

Fantastisk dag i dag som endte med norgesmestertittel til både Viktor og meg! Etter gårsdagens konkurranse var jeg veldig usikker på om jeg skulle kjøre med Zabel siden det virket som han hadde vondt et eller annet sted. Etter å ha hatt han i sengen i natt skjønte jeg jo at han kanskje hadde litt vondt i magen sånn som han lå og prompa! Vi våknet opp friske og opplagte kl 06.30 helt til vi satte beina utfor senga og kjente gårdsdagen sparking og snøreløping i beina...
Jeg måtte på morran velge mellom var mellom den ganske så overmotiverte og uerfarne Rasch og en kanskje-ikke-helt–i-form-Zabel. Men kl 11.25 var det en kjempeklar Zabel og jeg som sto på startstreken. Han løp sånn som jeg visste at han kunne, heiv seg ned alle bakker og holdt samme farta fra start og helt til mål. Jeg hadde en stygg mistanke om at dette kunne bli gull! Det var utrolig godt å komme i mål og høre at jeg hadde ny bestetid over ”speakeren” med 21 sek. Det ble også sluttresultatet. Endelig!!! Og tiden var det bare Viktor og Trini som slo!!!

Vi var veldig spente på hvordan den ganske tunge løypa ville passe lille Trini, som først og fremst er veldig rask, og som på de siste testene har ligget et godt stykke etter Zabel. Trini skuffet ikke og løp inn til helgens raskeste tid uansett klasse 8.56. Denne dama er ubeseiret i samtlige løp som hun har stilt på i Norge på barmark!

Takk til Trysil trekkhundklubb for et kjempebra gjennomført NM! De har virkelig tatt NM-arrangementet på alvor, ikke bare gjennomført, men virkelig gjort en innsats for å gjøre dette til et flott mesterskap! Vi håper på det blir løp her igjen;)

4 kommentarer:

Pål sa...

Gratulerer til dere begge! Hilsen LA og pål

Tone sa...

Gratulerer så mye, utrolig moro!!!:))

linn og viktor sa...

Takk for gratulasjonene. Dette var utrolig gøy. Det ble en sånn dag som vi bare kunne drømme om på forhånd!

Hanne sa...

Hipp hipp hurra hurra for dere begge to. Sprekinger !! Artig å følge dere på siden deres og se hvordan det går på sykkel, barmark og til vinteren !! Ha en fin uke.