tirsdag 22. juli 2008

NM XC Drøbak

I et øsende regnver ble det arrangert NM rundbane i Drøbak. Et lite høydepunkt i sesongen som det var knyttet stor spenning til. Vi hadde trent en del i løypa på forhånd, men da under knusktørre forhold. Med nærmere 40 mm nedbør viste løypa seg fra en helt annen side denne dagen.
Med litt dårligere teknikk enn de beste pleier jeg å slite litt ekstra under våte forhold, det til tross kom jeg greit ut å følte at beina var fine. Et noe feil dekkvalg gjorde at jeg sleit med å komme meg opp de gjørmete bakkene og de etterhvert så oppkjørte løypene gjorde at jeg var i bakken noen ganger. Dette gjorde at jeg seg noe bakover i feltet og endte til slutt opp på en 29. plass. Et helt ok resultat, men jeg hadde nok håpet på en noe større fremgang fra i fjor.
Linn trives normalt sett bedre under sleipe, tunge og vanskelige forhold. Mye lå derfor til rette for at hun skulle få en fin dag under disse forholdene. Alt så også riktig bra ut helt til hun røk kjedet allerede på førsterunden. Det var derfor tungt å innse at NM raskt var over for hennes del, spesielt etter å ha ventet hele dagen på å få sykle. Men nå ser vi igjen fremover og gleder oss til nordisk mesterskap i Svarstad neste helg!

Ingen kommentarer: