tirsdag 9. februar 2010

EM dag 2 og 3, combined og stafett

Zabel koste seg i de tekniske løypene i Kubalonka, PolenLørag var det combined med fellesstart. Det var enda varmere enn dagen før og rene påskeværet. Vi fikk en bra start, men etter kun noen hundre meter ble vi hengende fast i en annen løper og tapte 20-30 sek. Etter 5 km hadde vi tatt inn det meste og vi lå på halen av teten. Men i den sterke varmen ble vi straffet for å ha kjørt så hardt. Etter ca 8 km var Zabel tom og varm og løpet var ødelagt. Derfor valgte jeg å vente til han var helt avkjølt før vi kjørte korte drag inn til mål. Det endte med en sisteplass ca 12 min bak vinneren, men vi fikk avsluttet på en postiv måte og jeg håpet Zabel ville være klar til søndagens stafett.
Siste veksling på stafetten, Trond Are Hoel står klar.
Grunnet stoppet dagen før ble vi satt på Norges 2. lag, men vi hadde fortsatt håp om å kjempe om seiern. Dessverre falt Ninan på 2. etappen og mistet hunden. Stafetten var ødelagt for vårt lag, men jeg ville at Zabel skulle avslutte med en bra etappe. Han gikk veldig bra første runde og holdt bra trøkk, men på 2. runden tryna jeg i sikkerhetsnettet og satte fast både ski og staver. Vi kom oss etterhvert løs, men laget endte på en fjerdeplass. For vår del var det viktigste at Zabel viste igjen samme takter som på fredagen til tross for tre løp på rad og ikke minst at det norske 1. laget vant foran Sverige. Gratulerer!

Ingen kommentarer: