søndag 21. oktober 2012

NM barmark dag 2

Det ble gull til Zabel og meg i dag!
Zabel i den nye fine,matchende selen fra Reinertsen!
Veldig godt fornøyd med løpet, beina var fine og Zabel var virkelig i farta. Hadde veldig flask i uflaks under en forbikjøring. I en forbikjøring hoppet hunden vi skulle ta igjen over i motsatt fil og Zabel havnet under strikken. Det kunne fort gått skikkelig galt.... Det er små marginer i barmark, i fjor tapte jeg gullet meg 1,5 sekund, men i år tok jeg seieren med hele 21 sekunder. På 2 plass kom Yvette Hoel og 3 plassen ble delt mellom Solveig Aaseby og Ninan Renate Karlsen.
Viktor og Rasch hadde også et kjempeløp helt til det gjensto 300 meter til mål, da var Rasch fornøyd og mettet på den høye farten eller han trodde kanskje at han var i mål. Han bråstoppet og surret strikken godt rundt begge beinena. Det minnet veldig om fjorårets NM fadese, men de fikk opp floken og kom seg utrolig nok inn til sølvmedalje delt med Stian Osufsen. Gullet gikk til Jørgen Mæland.
Skal ikke så mye watt til for å få slak strikk på sånt underlag!
Et flott arrangement og all honnør til arrangør! Men til neste år håper jeg at løypene ikke blir så raske. For og sammenligne NM løypa med løypa de hadde i SM så var snittfarten min i dag var høyere enn maksfarten min i SM. Tregere løyper trenger ikke være mer teknisk krevende, men gjør at bikkjene får jobbe på en mye sunnere måte. Burde jo være mange lysløyper som kan egne seg, vi skal i hvert fall sjekke ut litt:)
Alt i alt er vi kjempefornøyd med helgen, 3 medaljer på tre starter er mer enn bonus!!
Nå er det bare å fokusere på EM som er om to uker. Ikke tid til skader eller sykdom på 2-og 4-beinte nå!
Må også rette en takk til vår bryllupsfotograf Ole Walter Sundlo som var på plass med kamera på lørdag og tok masse bra bilder!

Ingen kommentarer: