fredag 18. mars 2011

VM snørekjøring 2-spann, Hamar

Foto: Kjell O. Brun
Da er VM hundekjøring 2011 endelig i gang også for vår del. Denne helgen er vi på Hamar hvor 2-spann snørekjøring arrangeres. Dessverre har vi fått hoste på både to og firbeinte den siste tiden. Utrolig kjedelig å få det nå, da vi nesten aldri har hatt syke hunder før. Rasch har nettopp blitt friskmeldt, men Zabel må hvile noen dager til.
Veldig synd å ikke kunne ha ham i spannet, men Trini og Rasch gjorde en kjempebra jobb i dag. Det gikk like fort fra start til mål, de gikk godt sammen og jeg følte jeg fikk ut det de hadde. Rasch har tydeligvis godt av å ha med seg en ”mentor” i konkurranse. Jeg ligger utrolig nok på en super tredjeplass, men ett godt stykke bak Svein Ivar og Yngve. Bakover er det tett, nærmest ligger en Amerikaner kun 10 sek bak oss.
I morgen skal det avgjøres, da håper jeg på raske løyper og med masse hvile skal vi være klare for å sikre tredjeplassen!
Av jentene er det Yvette som leder med dagens raskeste tid foran Ninan og ei finne på 3.plass ikke langt bak Ninan.
I morgen blir det jaktstart hvor den med best tid starter først, men med 1 min startintervall, så spennende blir det uansett!

Ingen kommentarer: