lørdag 8. oktober 2011

GULL i sparkesykkel 1 hund

To stolte karer!Foto: Kjell O. Brun
I dag var vi endelig i gang med NM barmark. Det var bare jeg og Zabel som skulle i aksjon på sparkesykkelen mens Linn hjalp til som handler og Rasch lå hjemme og ladet batteriene! Det var strålende hundevær, blå himmel og kaldt i luften. Arrangørene hadde gjort en kjempejobb med både løyper og stadion og alt lå til rette for en bra dag.
Zabel har vært i bra form i det siste og den tunge våte løypa skulle passe ham bra. Sparkesykkelklassen er den største klassen ettersom damer og menn konkurrerer mot hverandre. Den er ofte veldig jevn så jeg var veldig spent. Ut fra start gikk det unna og jeg hadde mer en nok med å klamre meg fast i de gjørmete svingene. Zabel jobbet bra hele veien og dro oss gjennom gjørme og overvann så gresstustene føyk. Følte jeg fikk bra fart på sparkebeina etter hvert og det var utrolig deilig å komme inn til dagens beste tid. Sølvet gikk til Svein Ivar Moen og bronse til Yngve Hoel.
Tror dette var ett av de beste løpene Zabel har gått i sitt liv. Han gjorde ingen småfeil og jeg var utrolig stolt av han i dag. Eira og Raptus kjørte også. De klarte å vinne sølv i juniorklassen kun slått av Mathilde Lutnæs.
I morgen skal vi fram med syklene så nervene er i høyspenn. Blir spennende å se om vi klarer å forsvare gullene fra i fjor!

1 kommentar:

Samuel sa...

Gratulerer from Spain, Viktor, great job !!!!Amazing average speed!!!! Good luck for tomorrow...
See you in Borken